5 מיתוסים על כושר ותזונה- הגיע הזמן שתגלו את האמת!

כיום יש כל כך הרבה מיתוסים שמאמינים להם בנוגע לכושר ותזונה, רובם? נוגדים את המציאות!

"אסור לאכול אחרי השעה 7 בערב"- ואני שואלת למה לעזאזל?!

הרי אם אדם למשל קם ב8 בבוקר לעבודה וחוזר ב7 בערב ולא הספיק לאכול ארוחת ערב ולא הגיע לכמות הקלוריות שצריך להגיע אליה, מן הסתם שיהיה רעב כשיגיע הביתה וירצה לאכול!

תראו.. מה שאני מנסה להעביר לכם זה שבנוגע לכושר ותזונה הכל אינדיבידואלי לכל אדם בפרט, על פי סך קלוריות שצריך להגיע אליהן, על פי ערכים תזונתיים( חלבון פחמימות ושומנים ) ועוד מ'ס פרמטרים 

אז אחרי שעשיתי לכם הקדמה קטנה על עולם המיתוסים- בואו נתחיל:

1."אם מתאמנים, אפשר לאכול מה שרוצים"- 

אז ממש אבל ממש לא! הכל תלוי במטרה שאליה אנחנו רוצים להגיע, למשל אישה שרוצה לרדת במשקל תצטרך להיות במאזן קלורי שלילי בנוסף לאימונים על מנת שתוכל לעשות זאת בצורה נכונה יפה ובריאה.

תקחו אותי לדוגמא, אני בת 21 שוקלת 62 ק"ג ואני גובה 1.73.. המאזן הנטרלי שלי הוא 2,000  קלוריות ביום, אם ארצה לרדת במשקל אצטרך להיות במאזן שלילי של משהו כמו 1,600 קלוריות  ביום בשילוב עם אימוני כוח ואירובי.

מבינים? הכל אינדיבידואלי. אתם רוצים לרדת במשקל? תלכו לאיש מקצוע.

2."אימון בבוקר הוא היעיל ביותר"-

לא. אימון יעיל בכל שעה ביום! כל פעילות גופנית בגבול הטעם הטוב היא יעילה ושלא יספרו לכם סיפורים! נכון, בבוקר אולי יש לנו יותר אנרגיות מאשר בערב ובסוף יום, וגם זה משתנה מאדם לאדם אם תשאלו אותי.. אני אישית אעדיף אימון בערב, אחד כזה של פריקת עצבים אחרי יום עבודה(;

3."אם לא מזיעים באימון לא שורפים קלוריות"-

חחחחחחח תסלחו לי אבל זה קצת מצחיק אותי ודי פתטי.

ההזעה היא מנגנון שנועד לצנן את הגוף! והיא נוזלים, לא שומן.

לכן אין קשר בכלל בין שריפת שומן להזעה!

הרי קחו דוגמא: יצאתם להתאמן בשיא החום בחוץ, מן הסתם שתזיעו הרבה יותר מאשר אימון בחדר הכושר עם מזגן.. ההזעה קשורה לרוב לטמפרטורה ולא מעבר.

4."אם מפסיקים להתאמן השריר הופך לשומן"-

תרשו לי לגחח שוב? 

מדובר בשתי רקמות שונות ואין קשר ביניהן.

שריר לא הופך לשומן וממש כמו שזה שקורה גם כן שומן לא הופך לשריר! שומן שורפים!

אם הפסקתם להתאמן אל תדאגו.. השריר לא יהפוך לשומן.. אתם תעלו באחוזי שומן רק אם תאכלו מאזן קלורי חיובי ובנוסף לא תתאמנו כלל.

הסירו דאגה מלבכם בקיצור.

5."ככל שנאכל פחות, ככה נרד יותר במשקל"

לא!!!

כן, אם אתם רוצים לרדת במשקל אתם תצטרכו לשמור על מאזן קלורי שלילי כמו שכבר הזכרתי קודם. אבל! אם תכנסו למאזן קלורי גדול מידי הגוף שלכם יכנס לסטרס ויעשה את הפעולה ההפוכה מזאת שאתם רוצים, הוא ישמור מאגרי שומן כדי להיאחז בהם ובכדי שיהיה לו מאיפה לקחת אנרגיה.

אל תרעיבו את עצמכם, זה לא יעזור בירידה במשקל ורק יזיק לגופכם.

אז אחרי שדיברנו על קצת מהמיתוסים אני מקווה שתפסיקו להאמין לכל דבר שאומרים או לכל דבר שכתוב במדיה החברתית.

אתם רוצים לרדת במשקל\לעלות במשקל\להתחטב\לעלות מסת שריר\לרדת אחוזי שומן? פנו לאיש מקצוע.. למאמנים אישיים שיבנו תכנית אימונים שמותאמת במיוחד עבורכם, בהתאם למבנה הגוף שלכם, פציעות, מטרות ועוד.

לתזונאים קלינים שיתאימו תפריט במיוחד עבור הסוג דם שלכם, כמות האחוזי שומן, גובה, משקל ועוד.

אז אני מקווה שנהנתם והשכלתם, אני הייתי ענבר מלכה חוה- תזונאית קלינית מוסמכת ומאמנת אישית מטעם ווינגט, לעוד פרטים עלי לחצו כאן( קישור לאתר שלי בו יש חבילות כושר ותזונה ועוד)

שיהיה בהצלחה!(:

אהבתם את התוכן?
מוזמנים לשתף 😎

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

המשיכו לעוד פוסטים מהמגזין שלנו