הסוד לאושר נמצא מתחת לאף

חיי היום יום והשגרה המטורפת שאנו חיים בהם, שואבים אותנו לתוך העבודה והחיים הקשים, ללא הפסקה, בלוחות זמנים דחוסים ביותר והכל כדי שנשיג פרנסה טובה, כדי לחיות בכבוד ובאושר, אבל רגע, האושר שאנו מחפשים מתחיל מהנשמה והנשמה זקוקה לגוף בריא, האם דאגנו לגוף שלנו? 

הגוף שלנו זקוק רק לחצי שעה ביום, הוא זקוק לספורט, כשגרת חיים. 

השפעות הספורט על הגוף ועל הנפש

הספורט חשוב מאוד בחיינו ולו השפעות חיוביות ביותר שבאות לידי ביטוי בבריאות, במראה הגוף החיצוני שלנו והשפעות על הנפש, לכן ספורט יש לעשות על בסיס יומי ואז הספורט:

  • יגן עלינו מפני מחלות רבות כמו: מחלות לב וכלי דם
  • יגביר שריפת עודפי השומנים בגוף
  • יגרום לגוף לרזות ואז להיות יותר גמיש
  • יהיה אמצעי מצוין לבילוי והנאה מחיים יותר טובים

סוגי הספורט

אדם שמתאמן יכול לבחור בתחומים רבים בספורט, מספורט שלא דורש אמצעים מיוחדים כמו יוגה, הליכה, רכיבה, ריצה, ספורט שקשור להגנה עצמית, שחייה ועד לספורט שדורש כלים ומכונות מיוחדות כמו הרמת משקולות וספורט הקשור במכוני קושר. 

היוגה:

היוגה היא ספורט שמחבר בין הגוף לנפש, מקורותיה בהוד ויש בה הרבה סגנונות שמשלבים טכניקות נשימה, הרפיה, מדיטציה ותנועות גופניות. היוגה כיום הפכה פופולרית מאוד שכן נחשבת לסוג של פעילות גופנית שתלויה במצבי גוף מסוימים, מטרה לשפר את השליטה על הנפש, על הגוף ועל המנוחה.

יתרונות היוגה 

  1. הגברת גמישות הגוף: תרגלי היוגה מגביר מאוד את הגמישות, שכן בהתחלה האימונים, כשאדם יושב ומושיט רגליו קדימה, הוא לא יכול לגעת בבהונות שלו עם הידיים, או לא יכול לגעת בהן כשהוא מ​​כחופף לאחור, אבל עם הזמן והאימון המתמשך הדבר הפך לקל מאוד והאדם יוכל לבצע את כל התנועות שהיו עבורו קשות ובלתי אפשריות, שכן גופו הופך להיות הרבה יותר רך וגמיש ממה שהיה.
  2. חיזוק עצמות הגוף: מחקרים הראו כי יוגה מגבירה את יכולת העצמות לשאת משקלים שונים ומסייעת במניעת שבירתם, הדבר דורש אימון מתמשך.
  3. שיפור זרימת הדם בגוף: תרגילי היוגה משפרים פלאים את רמת ההמוגלובין בדם, דבר שמשפר משמעותית את יעילות זרימת הדם בגוף ובכך מאפשר לגוף לשאת חמצן ולהעביר אותו לתאים השונים. 
  4. הגברת הפוקוס: התמקדות האדם בעצמו, בנפש שלו בזמן האימון ללא ספק מסייעת להגברת הפוקוס שלו בחייו היום יומיים, מגבירה את האינטליגנציה שלו, מחזקת את הזיכרון ומאיצה את מהירות התגובה שלו.
  5. הרפיית שרירים: העבודה שלנו על בסיס יומיומי, תחושת העייפות המצטברת, החרדה והמתח מובילה לעייפות ותשישות של שרירי הגוף ועם חלוף הזמן, העייפות מצטברת בשרירי הפנים, בשרירי העיניים, בשרירי הצוואר ושאר הגוף, לכן מומלץ בחום להתמיד בתרגילי יוגה עובדים בצורה מצוינת על הרפיית שרירים אלו ודחיקת סימני הזקנה.
  6. תיקון עמוד השדרה: זאת במקרה של סטייה של חוליות מסוימות, אבל כאן מומלץ לעשות את התרגילים בסיוע מאמן יוגה.

תרגיל יוגה בסיסי:

לשכב על הגב על מזרן שמיועד לתרגילי יוגה, לעצום עיניים, לשחרר את שרירי הגוף, לנשום עמוק, להקשיב לגוף, למהלך הנשימה שלנו, לדפיקות הלב ולזרימת הדם, לבסוף לחשוב על דבר חיובי שעשינו במהלך היום, להרגיש מסופק ושמח, אל תמהרו לסיים את התרגיל, תנו לגוף להרגיש מנוחה.למזרן יוגה מקצועי ישר מהיבואן שיעשה לכם את החשק להתאמן לחץ כן.

אהבתם את התוכן?
מוזמנים לשתף 😎

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

המשיכו לעוד פוסטים מהמגזין שלנו