היוגה כדרך חיים

נפתח בשאלה: האם הייתם פעם אצל הרופא, ויצאתם בתחושה שהטיפול או תרופה שנתן לכם לא בהכרח יעזרו, שיש לכם הרגשה שמדובר במשהו אחר? אם כן, הייתי ממליץ לכם לנסות, לפחות פעם אחת, את ענף היוגה. 

רבים מגדירים את ענף היוגה כמשעמם ומרדים אך לא מזהים את יתרונותיו ולא מתייגים אותו כספורט לכל דבר. למה זה?  מבחינה פיזית היוגה תורמת לגמישות הגוף והתחזקות שרירים, אך בעצם יש כאן עוד רובד שמעניק לגוף (ובעקבות כך גם לנפש) איזו מנוחה והירגעות מנטלית. במאמר זה אציג בפניכם את סוגי היוגה השונים, כדי שתוכלו לבחור את מה שמתאים לכם. 

איינגר יוגה

אימון איינגר הוא אימון סטטי המתמקד בדיוק ביצוע התנוחה והשהייה בתנוחה ארוכה יותר, כדי לשים לב למיקום השרירים. בזרם האיינגר יוגה משתמשים בעזרים כגון בלוקים, חגורות וכיסאות.   

אשטנגה יוגה

אשטנגה יוגה הוא אימון יוגה בזרימה מהירה מתנוחה לתנוחה. אין זמן לתיקוני תנוחה, מכיוון שהמעבר בין התנוחות נעשה בקצב מהיר. יש שש סדרות של תנוחות, שכל אחת יותר קשה מזו שקדמה לה. 

ביקראם יוגה

בביקראם יוגה קיימות כ 26 תנוחות, אך המיוחד בזרם היוגה הזה הם התנאים שבו מבוצעות התנוחות. מתאמנים ב30 מעלות חום ו70 אחוזי לחות, כדי לנקות את הגוף מרעלים דרך ההזעה. 

בריגהו יוגה

בבריגהו יוגה התרגילים הם תרגילי מדיטציה בעיניים פקוחות ועצומות, וגם ריכוז בצ'אקרות(מרכז אנרגיה) של הגוף. 

טנטרה יוגה

בטנטרה יוגה מלמדים שיטות לשליטה באנרגיות המיניות, ככלי להתפתחות רוחנית, ע"י תרגולי מדיטציה ונשימות.

שיבננדה יוגה

שיבננדה יוגה הוא אימון עדין המשלב 12 תנוחות יוגה, תרגילי נשימה ומדיטציה. בזרם הזה של יוגה שמים דגש על עיקרון ההרפיה.

אהבתם את התוכן?
מוזמנים לשתף 😎

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

המשיכו לעוד פוסטים מהמגזין שלנו