הידעתם שלתרגול יוגה רציף יש יכולת להפוך את החיים שלכם לבריאים יותר?

תקופת הקורונה היא אחת התקופות הקשות לכולם, אבל בעיקר לאנשים שסובלים מחרדות ומחשבות טורדנית – מחקרים רבים מרחבי העולם מראים כי לתרגול יוגה רציף יש יכולת להעניק יתרונות בריאותיים רבים.

היוגה פותחה על ידי חכמים הודים במטרה לאפשר לבני האדם דרך לחיים טובים יותר.


אז איך עושים את זה? 8 יתרונות והתחלתם –

  • התנוחות –  חיזוק שרירים והארכתם ובניית עצם. תרגילי היוגה מחזקים את השרירים תוך כדי מתיחה נגד התנגדות, תוך שימוש במשקל הגוף
  • תרגילי נשימה-  טובים מאוד לנשימה , לאיזון וגם להרגעה ולהשקטה של מערכת העצבים
  • שיפור יציבה ושיווי משקל – תרגול היוגה, דרך תרגול שיווי משקל ועמידה על רגל אחת ו/או רגל ויד, מחזקת שרירי יציבה פנימיים קטנים
  • לנשים בנינו – בתרגול יוגה יש דגש על חיזוק שרירי רצפת האגן והנעה של האגן
  • שרירים תפוסים – יוגה עוזרת בצמצום כאבי שרירים מאוחרים שמגיעים אחרי אימון בעוצמה גבוהה
  • משפרת את תפקודי הלב – החוקרים מצאו וכתבו כי התוצאות הינן משמעותיות ביותר עבור אנשים שאינם יכולים או מעדיפים שלא לבצע פעילות אירובית
  • בתרגול אחד עובדים גם על הגוף וגם "מסדרים את הראש" – מלבד העבודה הגופנית שמאפשרת לכל מתרגל להגיע למקסימום שלו מתוך הקשבה וכבוד לעצמו אנו מפתחים כישורים קוגניטיביים כמו ריכוז, מיקוד, הקשבה והגבלה. לא משנה באיזה מצב התחלנו את האימון תמיד נרצה לבחון את השינוי בסוף התרגול. ריכוז בנשימה בכאן ועכשיו יוצר את השינוי בתודעה ובנפש. היוגה מגבילה את תנודות התודעה. כשנוצר תיחום בתרגול –יש סדר, שקט ושחרור התודעה מתייצבת וכך גם הנפש.
  • חיטוב – וכמובן איך אפשר לשכוח מהחיטוב שהיוגה עושה לגוף 

לסיכום, כל אדם בכל גיל ובכל מצב בריאותי מוזמן לתרגל את סגנון היוגה המתאים לו. תרגול עקבי וקבוע מאפשר שיפור והקלה הן בפן הרגשי והן בפן הגופני.

אהבתם את התוכן?
מוזמנים לשתף 😎

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

המשיכו לעוד פוסטים מהמגזין שלנו