דברים שחשוב לדעת על ספורט

ספורט הוא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. אנחנו משלבים אותה בחיי היום יום הן בחוגים, במפגש חברתי, ואפילו בבית על הספה. הפעילות הגופנית תורמת לנו בהרבה מובנים מעבר להנאה ולאתגר שהיא מציבה לנו, היא גם גורם בריאותי משמעותי מאוד לאריכות חיים ולחיים טובים יותר.

חשוב לדעת

לפני שמתחילים לעשות ספורט חשוב שנכיר את הגוף שלנו ולא נפעיל עליו יותר מידי לחץ. יש לשמור על סרגל מאמצים נכון על מנת למנוע פציעות מיותרות. אם נעמיס יותר מידי על הגוף לפני שהשרירים יהיו רגילים למעמסה כזאת אנחנו נפגע בגופנו ובסוף גם לא נאהב לעסוק בספורט. חשוב להיוועץ עם רופא לפני שמתחילים בפעילות ספורטיבית.

הספורט תורם לנו בכמה מישורים. למשל

מסייע למערכת החיסונית –

אדם אשר מתאמן באופן סדיר, מתמיד ושומר על מספר אימונים קבוע ישפר  את המערכת החיסונית שלו ויחזק אותו לעומת אדם שלא מתאמן ולא שומר על אורח חיים ספורטיבי.

מחזק את הביטחון העצמיאנחנו מתעסקים הרבה במראה החיצוני שלנו, עומדים בבוקר הרבה זמן מול המראה, מסדרים את השיער, בוחרים בגדים יפים, מתבשמים, מתאפרים (הבנות שבנינו) וחשוב לנו להראות טוב. אין ספק שברגע שאנחנו נראים טוב גם הביטחון העצמי שלנו עולה, לכן אם נתאמן והגוף שלנו יתחטב ככה גם הביטחון העצמי שלנו יעלה.

 

פורק מתחים – אנחנו חיים היום במציאות שמשרה עלינו המון לחצים, לחץ מהאישה, לחץ מהמשפחה, כמה משכורת אני מרוויח? איך אני יכול להתקדם בעבודה? האם אני יכול לקנות היום בית? אני רוצה לקחת משכנתא או לחסוך ולגור קצת אצל ההורים? ובין כל הדברים האלה המצב המדיני שלנו גם לא מסייע בעניין, אזעקות התפרעויות ועוד הרבה מאוד דברים שמשרים עלינו לחץ מכל הכיוונים. הספורט הוא מפלט נפלא, הוא נותן לנו את האפשרות לשכוח קצת מצרות היום יום ולהתרכז אך ורק בו, בטיפוח הגוף בחיזוק השרירים ולנקות את הראש ממירוץ החיים.

 

זריקת אנרגיה – יתרון גדול של הספורט הוא האנרגיה שהוא נותן לגוף. מחקרים מוכיחים שפעילות ספורטיבית משחררת חומרים כימיים שתורמים לגוף להרגיש יותר ערני וכך תורמת לנו לתפקוד טוב יותר בעבודה בבית ובכלל.


מפגש חברתי – הספורט תורם ליצירת קשרים חברתיים, בקבוצת כדורגל שאנחנו משחקים בה, בחדר הכושר שאנחנו מתאמנים בו וככה משפר את היחסים הבין אישיים שלנו, אפילו אפשר מהמפגש הזה לצאת לדייט